Основното съдържание на математиката като наука дава възможност на учениците да се възползват от нея на практика. Математиката води до развиване на рационално-логическо мислене. Вземането на решения се основава на анализ, изчисления, аргументиране и развити представи за количество и стойност.
Развиваното от математиката рационално мислене осигурява фундаменталната основа за решаването на проблеми, за откриването на решения.
Обучението по отделните науки осигурява средствата, чрез които учениците могат да постигат логическо мислене и разбиране в математиката, като прилагат това, което знаят и достигат до решение. Математическото разбиране предполага осъзнаването, че множество методи могат да бъдат приложени към определена ситуация и да се намери решение. Това е начинът при прилагане на различни ограничения в решаването на проблем или провеждането на изследване, постигнатите резултати да остават основателни.
Моделите на обучение, базирани на проекти в часовете по науки, осигуряват учебната
среда, чрез която учениците могат да преминат от разбиране и знание към практика.
Инженерно-базираните проекти изискват от учениците да направят мозъчна атака, проектиране, конструиране, тестване и да достигнат до резултатите. Тези модели на обучение създават значимост на усилията на учениците, дават им свобода да преследват своите интереси и задоволяват интелектуалното им любопитство.
От съществено значение е учениците да имат математически инструменти, да разбират и решават. Да погледнат дълбоко в откритите връзки и влияния като част от тяхното научно изследване. Тези отношения могат в крайна сметка да бъдат представени като математически функции. Научните теории, подкрепени с експериментални резултати, могат да се изразят красноречиво в графични презентации и като математически модели.