Детето гледа филмче – знаем ли какво, освен, че е ангажирано и освобождава нашето внимание и време, питаме ли се какво научава, говорим ли с него за героите, за съдържанието, какво го привлича, защо, то как би постъпило в подобна ситуация?
Детето иска да му купите някакъв предмет – защо го иска, как ще го ползва, по какъв начин го иска – реве, крещи, сърди се?
А самите ние в ситуация на горните два примера, задаваме ли дами на себе си подобни въпроси?
Възможността детето да осъзнае всяко нещо, което наблюдава, прави, чувства, води до лесно разрешение на ежедневните ни проблемни ситуации с него, улеснява опознаването на света и себе си от негова страна, изгражда рефлекс за анализ на всичко, което му се случва.
Лесно е, опитайте, резултати ще ви окуражават да продължавате.
Как да изберем частна детска градина?
Местоположение, интериор, учебни програми, учители, организация на работа, хранене и още много могат да се изброят.
Всички те оказват влияние в процеса на вземане на решение, но едно е особено важно, според нашата учителска преценка – позитивната среда
Какво се „включва“ в позитивна среда – искреното приветливо отношение на целия екип на детската градина. Отношение, което се случва и с децата, осигурява им спокойствие и сигурност, среда, в която да се почувстват свободни да се изявяват и да научават. Позитивна среда е отношението на любов, разбиране и избор на най-добрия подход спрямо конкретното детенце, така че да разгърне потенциала си.
Как да го разпознаем в сравнение с привидната любезност?
Усещаме се добре посрещнати и приети още с първото запознанство, сякаш сме на вече познато място.
Получаваме кратко представяне на предлаганата услуга и след това ни се дава възможност да говорим за нашите очаквания, притеснения, да задаваме въпроси. Накратко – не ни претупват.